Tengevolge van betreft

Voor de verandering heel wat anders. Ook belaagd door een stel boeven die proberen toegang te krijgen tot je postbank-rekening om die vervolgens leeg te gaan hengelen? Het leukste is de knullige poging om een officieel lijkende oproep rond te sturen, kennelijk gaat het met de boeven niet zo goed dat ze even een native speaker konden betalen om een stukje Nederlands proza te produceren. Hier:

Lieve klant van Postbank

Tengevolge van betreft, voor de veiligheid en integriteit van de post bankrekening wij hebben dit waarschuwing bericht uitgebracht. Het is naar onze aandacht gekomen dat uw post bankrekening informatie geactualiseerd moet worden als deel van onze gaande verder verplichting om uw rekening te beschermen en om het geval van fraude op onze website te verminderen Indien u zou kunnen behagen neem 5-10 minuten uit uw online ervaring en actuliseer uw persoonlijke records bijgevolg dat u zult niet lipen tegen het lijf enig toekomstige problemen met de on line-service.

Eens u uw rekening cijfers hebt geactualiseerd, zal uw Online Rekening dienst niet onderbroken worden en zal verder als normaal gaan.

Begonnen te worden, alstublieft om de schakel beneden te klikken:
https://mijn.postbank.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet

Deze instructie is naar iedereen helt klanten gestuurd worden en is verplicht te volgen.
Wij kijken ernaar uit om verdergaan met verzorgen u uitstekende dienst.

Dank u.
De Postbank

4 gedachten over “Tengevolge van betreft

  1. Ja, ik kreeg ook zo’n taalmirakel. En toen wilde ik netjes de Postbank informeren over dit geval van phishing, want zo heet het. Dat werd enorm zoeken waar ik moest zijn. De postbank heeft daarvoor zelf geen richtlijnen. Dus probeerde ik het via postbank-apestaartje-postbank-punt-ennel en via abuse-apestaartje-enzovoorts. Van de eerste kreeg ik meteen een melding dat ik binnen twee werkdagen antwoord zou krijgen en een dag later een melding dat er helaas iets mis was gegaan bij het invullen van mijn formulier (?) en of ik het bericht nog eens wilde sturen. Toen ik dat deed kreeg ik weer een melding dat ik binnen twee werkdagen antwoord zou krijgen. En toen het antwoord kwam, vertelden ze me dat het phishing was en dat ik maar beter niet op de verleiding in kon gaan. Ja he he.

    Dat kan volgens mij beter, door gewoon een meldnummer of meldadres te publiceren. Het e-mailadres abuse-apestaartje-postbank-punt-ennel had ik zelf verzonnen en bied ik hierbij aan de postbank aan. Over de prijs valt te onderhandelen.

  2. Nou, Lidial, het is toch wel vriendelijk, dat in deze barre tijden zich iemand nog bezorgd maakt over de veiligheid van je (post)bankrekening. Waarschijnlijk heeft men zelfs de grote moeite genomen een automatische internet-vertaling te gebruiken voor de brief, speciaal voor Nederlandse bankrekeninghouders.

    Toen ook ik de Postbank attent maakte op deze aardige geste, berichtte die terug: “Ten gevolge van betreft uw brief over veiligheid en integriteit wij danken u dit waarschuwing. Uw post bankrekening informatie niet geactualiseerd nodig te worden. Indien u zou behagen bedank de bezorgden hun moeite.
    Wij kijken ernaar uit om verdergaan met verzorgen u uistekende dienst.

    Dank u.
    De Postbank”

    Waarvan acte!
    🙂

  3. Die ik vandaag kreeg is een wonder van logica vergeleken bij die van jullie, Anja en Clara. Ik twijfel alleen nog welk grondgebied ik moet invullen…

    Geachte Scarlet.nl, e-mail account gebruiker,
    We zijn op dit moment de controle van onze abonnees per e-mail accounts in de andere te verhogen
    de efficiëntie van onze webmail futures. Tijdens deze cursus
    bent u verplicht om de verificatie bureau met de volgende gegevens, zodat
    dat uw account kan worden gecontroleerd;

    Gebruikersnaam :………………..
    Wachtwoord :…………..
    Grondgebied :……………….

    Vriendelijk, stuurt deze gegevens om te voorkomen dat de annulering van uw e-mailaccount.

    Bedankt, scarlet.nl, Team

Reacties zijn gesloten.